We zijn blij met deze sterke kandidatenlijst die een goede combinatie bevat van waardevolle ervaring en nieuw talent en van elkaar aanvullende kennis, expertises en achtergronden. Het is daarmee een lijst die in alle opzichten de kracht en de diversiteit van Rotterdam en van GroenLinks weerspiegelt.
Heb je vragen over je werk als wijkraadslid? Hoe ga je om met je rol als er een rechtse meerderheid is? Wat doe je als wat bewoners willen botst met GroenLinkse uitgangspunten? Voor dat en nog veel meer kun je contact opnemen met Harm de Oude. Hij heeft grote politieke ervaring in deelgemeente, gebiedscommissie en gemeenteraad.
Sigrid is voor haar studie geneeskunde naar Rotterdam verhuisd. In haar studententijd werd ze al snel actief lid van GroenLinks en DWARS, GroenLinkse Jongeren. Voor DWARS heeft ze zich o.a. ingezet in het afdelingsbestuur en het landelijk bestuur. Momenteel is ze trainer bij de DWARS Academy. Voor GroenLinks Rotterdam schreef ze in de programmacommissie mee aan het nieuwe verkiezingsprogramma waar ze gezondheid heeft verbonden met een duurzame, sociale en inclusieve stad.
Hi! Mijn naam is Mina Morkoç. Rotterdam is mijn thuis en de stad die mij alles heeft gegeven. Nadat mijn ouders hierheen moesten vluchten, ben ik hier geboren. Rotterdam gaf mij de ruimte om op te groeien, mee te doen en verantwoordelijkheid te nemen: voor anderen, voor de stad en voor de toekomst. Vanuit die motivatie zet ik mij inmiddels al vier jaar elke dag in, binnen en buiten het stadhuis!
Mijn naam is Marvin Biljoen. Ik ben vader, echtgenoot, ondernemer, raadslid en vicefractievoorzitter van GroenLinks Rotterdam. Maar bovenal ben ik een Rotterdammer die vindt dat je niet moet lullen maar poetsen. Vanwege mijn grip op de begroting word ik ook wel eens ‘Mister Finance’ genoemd. Die rol pak ik met beide handen aan, niet alleen omdat ik van cijfers houd, maar omdat ik wil dat het geld op de juiste plekken terechtkomt.
Mijn naam is Astrid, ik woon in het Nieuwe Westen ben moeder van twee pubers en opgeleid als stedenbouwkundige en bestuurskundige, Al meer dan 20 jaar heb ik mijn hart verloren aan Rotterdam en haar bewoners. Daarom is het een eer dat ik de afgelopen jaren als volksvertegenwoordiger met ongelooflijk veel bewoners en organisaties samen heb mogen werken aan een groenere en socialere stad.
GroenLinks Rotterdam startte vorige week een petitie die het kabinet oproept om op te roepen te stoppen met olieboringen in Rotterdam. Ze pleiten ervoor werk te maken van duurzame energiebronnen. De petitie ontvangt veel steun en is binnen een paar dagen al meer dan 1100 keer getekend, een aantal dat snel groeit. En ook in de Tweede Kamer stelt GroenLinks kritische vragen aan de minister.
Een omgevingsvisie is een verhaal van de stad, een plan voor de ruimtelijke ontwikkeling van de stad op lange termijn. Wie in Rotterdam woont, ervaart het zelf: Rotterdam verandert snel. De stad groeit en het aantal inwoners ook. Alle Rotterdammers moeten hier goed kunnen leven, wonen, werken, leren, bewegen en recreëren.
GroenLinks wil dat Rotterdam medewerkers van de GGD een vast contract aanbiedt wanneer zij daar recht op hebben. Momenteel wordt hen vaak gevraagd om via een ander uitzendbureau te blijven werken voor de GGD. Volgens fractievoorzitter Lies Roest hebben we deze mensen hard nodig en moet dit belangrijke werk goed gewaardeerd worden. Daarom heeft zij hier een debat over aangevraagd voor de actualiteitenraad, samen met de Rotterdamse PvdA.