Geboren, getogen en gevormd door Rotterdam. Zelfs na haar middelbare school te hebben afgerond en de wijde wereld in te kunnen, besloot zij rechten te gaan studeren aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en zich bij GroenLinks Rotterdam aan te sluiten. Tussen het studeren door blijft zij alleen niet stilzitten. Zo werkt zij namelijk als werkstudent bij advocatenkantoor Loyens & Loeff en richtte in het eerste jaar van haar studie een studentennetwerkvereniging op, genaamd NILS Netherlands, waarvan zij voorzitter was en momenteel nog actief is als voorzitter van de Raad van Commissarissen. Ook heeft zij onlangs geholpen met het oprichten van de Rotterdamse studentenvakbond STUUR vanuit de Raad van Advies. Binnen GroenLinks Rotterdam maakt Mina ook onderdeel uit van de scoutingscommissie.

Zowel bij NILS, STUUR als de scoutingscommissie stuurt of adviseert zij mensen met ambities en motiveert hen het uiterste uit zichzelf te halen. Daarnaast kijkt zij om naar mensen die zich in een lastig pakket bevinden en staat daarom in contact met vluchtelingen door haar eerdere vrijwilligerswerk bij Vluchtelingenwerk Nederland. Dankzij haar achtergrond spreekt zij onder andere Farsi en Turks, iets wat haar helpt hen te ondersteunen met hun papierwerk. Zij spendeert tijd aan het leren van verschillende talen, omdat het ons verbindt en het haar instaat stelt anderen te verbinden aan Rotterdam. Mina kent Rotterdam en hoopt dat Rotterdam haar straks ook een beetje beter leert kennen.