VOORDRACHT KANDIDATENCOMMISSIE

Sigrid heeft haar sporen verdiend binnen DWARS Rotterdam-Rijnmond en landelijk en is nu druk aan de weg aan het timmeren binnen GroenLinks Rotterdam. Ze is onder andere actief in de programma- en de functioneringscommissie en binnen de werkgroep Links. Als arts met een hart voor maatschappelijke gezondheidszorg brengt zij belangrijke professionele kennis van de zorg mee. Zij ziet het bestrijden van gezondheidsverschillen in de stad als een speerpunt voor de komende periode. Sigrid is een deskundige vrouw die in haar communicatie ruimte laat voor anderen zonder dat dit ten koste gaat van haar eigen visie en vasthoudendheid. Sigrid is een teamspeler met veel dossierkennis en passie voor de politiek en voor Rotterdam.

Biografie

Sigrid is voor haar studie geneeskunde naar Rotterdam verhuisd. In haar studententijd werd ze al snel actief lid van GroenLinks en DWARS, GroenLinkse Jongeren. Voor DWARS heeft ze zich ingezet in zowel het afdelingsbestuur als het landelijk bestuur en heeft ze net haar termijn als voorzitter van de raad van advies afgerond. Momenteel is ze trainer bij de DWARS Academy. Voor GroenLinks Rotterdam schreef ze in de programmacommissie mee aan het nieuwe verkiezingsprogramma waar ze gezondheid heeft verbonden met een duurzame, sociale en inclusieve stad.

Naast haar inzet voor de partij werkte ze als student in een medisch studententeam in het Erasmus MC en sprong ze tijdens de eerste lockdown bij op een corona-afdeling in het verpleeghuis. Ook heeft ze in coronatijd haar steentje bijgedragen bij de GGD voor het medisch callcenter en bij het bron- en contactonderzoek. Haar masteronderzoek bij de maatschappelijke gezondheidszorg ging over de invloed van geldzorgen en cultureel kapitaal (alle kennis, opleidingen en vaardigheden die een persoon bezit, zowel bewust als onbewust) op gezondheidsgedrag.

Momenteel werkt Sigrid als arts in de psychiatrie. Naast dat ze zich bezighoudt met het verbeteren van de gezondheid van haar patiënten, zet ze zich graag in voor een gezond Rotterdam en het terugdringen van de gezondheidsverschillen in de stad. Ze vindt het namelijk niet te verkroppen dat er jaren verschil in (gezonde) levensverwachting is tussen Rotterdammers in verschillende wijken van de stad. De aanpak hiervan sluit perfect aan bij het werken aan een duurzame, sociale en inclusieve stad. Want een groene stad met schone lucht, die uitnodigt tot bewegen en ontmoeten is een gezonde stad. Ook een stad waar iedereen een dak boven diens hoofd heeft en waar bewoners geen moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen draagt bij aan een gezonde stad. En een gezonde stad is bovendien een toegankelijke stad waar eenieder zichzelf kan en durft te zijn.

Ook haar eigen gezondheid vergeet ze niet, want in haar vrije tijd is Sigrid een fanatieke sporter. Het liefst bij de CrossFit of op de racefiets. Daarnaast is ze altijd in voor een mooie wandeling door de stad of in Crooswijk, waar ze woont.