Hierover gaan wij graag met jou in gesprek. Wat wordt eigenlijk verstaan onder diversiteit? Wat kunnen we doen om discriminatie en racisme in Rotterdam aan te pakken? Wat is de rol van GroenLinks hierin? En welke initiatieven zijn er al in de stad?

PROGRAMMA EN LINE UP

Deel 1: Spoedcursus
Afiah Vijlbrief (Antidiscriminatiebureau RADAR) geeft een korte spoedcursus over diversiteit, racisme en discriminatie.

Deel 2: De politiek aan zet
Imane Nadif (Bestuurslid Diversiteit Landelijk bestuur GroenLinks) gaat in gesprek met Lies Roest (fractievoorzitter GroenLinks Rotterdam), Debora Fernald (Gebiedscommissielid Kralingen-Crooswijk) en Chaimae Fadis (Young010). Wat kan en moet de politiek doen om racisme en discriminatie tegen te gaan? Hoe kan GroenLinks ruimte geven aan diversiteit?

Deel 3: Kracht van de stad
We gaan in gesprek met verschillende organisaties uit de stad die zich hardmaken voor gelijkwaardigheid. Welke oplossingen hebben zij voor ogen? Carlos Gonçalves (stichting Gedeeld verleden, gezamenlijke toekomst), Patricia Ooms (Dona Daria) en Carina Fernandes (Verbalism).

AANMELDEN

Belangrijk: Aanmelden is verplicht i.v.m. de coronamaatregelen en zodat we je op de hoogte kunnen houden. In verband met de grote interesse hanteren we momenteel een wachtlijst, maar schroom vooral niet om je aan te melden. Mocht de situatie wijzigen, wordt het mogelijk een online sessie.

Ga met ons in gesprek op vrijdag 18 september. Je bent vanaf 20:00 uur van harte welkom.