Eind januari hebben de leden van DWARS Rotterdam-Rijnmond een nieuw bestuur gekozen. De nieuwe voorzitter van de aan GroenLinks gelieerde jongerenpartij is Sonja Groenwold. De student Health care management volgt scheidend voorzitter Jasmijn Verbeek op. Groenwold wil zich in haar bestuursjaar inzetten voor ‘een duurzame en sociale samenleving, met gelijke kansen voor iedereen’.

Naast Groenwold zijn Matthijs van Niekerk, student informatica, en Sjaak Tromp Meesters, die momenteel een tussenjaar heeft en in de railcatering werkt, in het bestuur gekozen. Sigrid Oosterwegel, die geneeskunde studeert en haar tweede bestuursjaar ingaat, maakt het viertal compleet.

DWARS Rotterdam-Rijnmond hield zich het afgelopen jaar onder andere bezig met het promoten van afvalscheiding. Ook liep een team van DWARS Rotterdam-Rijnmond mee in de Nacht voor de Vluchteling. Komend jaar wil DWARS zich onder meer gaan bezig houden met het stimuleren van vrijwilligerswerk en het organiseren van discussieavonden.

Wil je meer weten over DWARS Rotterdam-Rijnmond? Kijk dan op dwars.org/rotterdam-rijnmond