GroenLinks Rotterdam heeft aan de andere politieke partijen een oproep gedaan om samen een Roze Stembusakkoord te sluiten. In het stembusakkoord staan tien voorstellen om Rotterdam homovriendelijker te maken.

Het akkoord is hard nodig, omdat lesbiennes, homo's, biseksuelen en transgenders nog steeds regelmatig te maken hebben met onbegrip en discriminatie. Jimmy Smet, nummer 4 op de lijst van GroenLinks, vindt het belangrijk dat de roze doelgroep niet vergeten wordt. 'In het stembusakkoord doen we voorstellen voor meer voorlichting op scholen, de opvang van homovluchtelingen en extra aandacht voor roze ouderen. Wij willen dat Rotterdam de stad wordt waar iedereen zichzelf kan zijn.'

GroenLinks hoopt dat zoveel mogelijk partijen het Roze Stembusakkoord ondertekenen. Smet: 'Als we hier voor de verkiezingen al een breed draagvlak voor kunnen vinden, dan kunnen we na de verkiezingen gelijk aan de slag.' Aanstaande dinsdag bij het roze verkiezingsdebat van het COC zal hij zijn collega's vragen om kleur te bekennen.