Politici van GroenLinks gaan vrijdag op pad om vijfendertig complimenttaarten te bezorgen bij Rotterdamse maatschappelijke organisaties en actieve Rotterdammers. Het is een jaarlijkse actie van de Rotterdamse afdeling van GroenLinks in het kader van nationale complimentendag (1 maart).

De taarten gaan naar mensen en organisaties die hun werk buiten het zicht van de publiciteit doen, maar van groot belang zijn voor de Rotterdamse samenleving. Onder de genomineerden bevinden zich sportverenigingen, sociale initiatieven, culturele organisaties, buurtvrijwilligers en twee wijkagenten.

Volgens GroenLinks-fractievoorzitter Arno Bonte wordt er te vaak kritiek geleverd op maatschappelijke organisaties en te weinig de waardering uitgesproken voor het werk dat ze doen. 'In Rotterdam werken dagelijks duizenden mensen met hart en ziel voor de stad. Vaak onzichtbaar, maar onmisbaar. Die mensen zetten we op complimentendag in het zonnetje.'