Het lerarenteam van basisschool De Kameleon is vandaag tijdens de lunchpauze verrast met een complimenttaart. GroenLinks deelde vorige week vanwege de Nationale Complimentendag al 20 taarten uit aan allerlei organisaties in Rotterdam. Vanwege de schoolvakantie is De Kameleon vandaag alsnog aan de beurt.

De basisschool uit Charlois krijgt het compliment voor de vele activiteiten die de leraren organiseren voor de leerlingen en hun ouders. De school heeft een verlengde schooldag en wil naar eigen zeggen ‘het optimale’ uit de leerlingen halen. Leerlingen krijgen daarom niet alleen de voorgeschreven vakken, maar ze volgen bijvoorbeeld ook kunstzinnige vorming, kleuterdans, techniek, toneel, koken, zumba, natuureducatie, muziek en boksen.

Na schooltijd kunnen de leerlingen extra sporten én leren zij bijvoorbeeld websites bouwen. Voor de ouders zijn er koffieochtenden, taalcursussen en uitstapjes. ‘Deze basisschool is een schoolvoorbeeld’, zegt Arno Bonte, fractievoorzitter van GroenLinks. ‘De Kameleon betrekt met succes de ouders bij de school. De leerlingenpopulatie is gemixt en het onderwijsaanbod is gevarieerd. Dit alles lukt de schooldirectie alleen dankzij de enthousiaste inzet van de leraren, en dat is zeker een compliment waard.’