Tony Khan, de eigenaar van tennispark Kralingen, heeft vandaag uit handen van GroenLinks-raadslid Arno Bonte een groen lintje ontvangen. Volgens Bonte verdient Khan de groene onderscheiding omdat hij van tennispark Kralingen het meest duurzame sportpark van Nederland heeft gemaakt. De uitreiking vond plaats in het kader van de Dag van de Duurzaamheid.

Door middel van goede isolatie en duurzame led-verlichting heeft Khan het energieverbruik van de tennisclub tot bijna nul teruggebracht. Bonte roemt zijn creatieve aanpak. ‘Met een crowdfundingactie  wist hij binnen de kortste keren 50.000 euro bij elkaar te krijgen, goed voor 172 fonkelnieuwe zonnepanelen.' Leden schreven zich massaal in voor die actie, maar bijvoorbeeld ook veel buurtbewoners die zelf geen dak hebben. 'Khan geeft niet alleen het goede voorbeeld, maar weet ook veel anderen te inspireren om zelf met groene energie aan de slag te gaan.'

Het groene lintje is de jaarlijkse duurzaamheidsprijs van GroenLinks. Eerdere Rotterdamse winnaars zijn onder andere duurzame energiewinkel Watt Nou, stadslandbouwplatform Eetbaar Rotterdam en de milieuambassaseurs van het Rotterdams Milieucentrum.