In de laatste etmalen van de verkiezingsstrijd gaat GroenLinks met Team Offensief de Rotterdamse wijken in. Vele tientallen vrijwilligers staan de laatste twee dagen bij onder meer winkelcentra, musea, bibliotheken, markten en op pleinen.

De partij zet haar vrijwilligers in als vliegende teams. Ze verschijnen kortstondig en gaan daarna door naar een volgende plek in de Maasstad. 'We streven ernaar diep in de wijken door te dringen en zoveel mogelijk mensen persoonlijk te spreken', zegt campagnecoördinator Peter Jan de Werk.

GroenLinks staat morgen en woensdag ook nog steeds bij de treinstations in Rotterdam, zij het in afgeslankte vorm. 'We gvaan de aandacht wat verleggen', zegt De Werk. 'Vorige week waren wij nog de enige politieke partij die flink campagne voerde bij de stations, maar inmiddels zien de reizgers door de vele campaigners van alle partijen door de flyers de vertrekborden niet meer. De karavaan van GroenLinks trekt daarom goeddeels verder.'

Onder de noemer Vier Dagen Wakker voert GroenLinks vanaf zaterdag onafgebroken campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen. 'We willen mensen graag vertellen dat GroenLinks goede en realistische plannen heeft om Nederland duurzaam en sociaal uit de crisis te helpen. Je merkt dat mensen open staan voor de ideeën en oplossingen van GroenLinks, als ze daarmee in aanraking komen. Deze campagne gaat daarom echt om één-op-één-gesprekken.