GroenLinks is vanaf zaterdag tot en met de verkiezingen onafgebroken in Rotterdam in touw om met kiezers van gedachten te wisselen. In het weekeinde staat de partij met muziek en met landelijke kopstukken als Bram van Oijk, Marijke Vos en Rik Grashoff op het Beursplein.

‘Vier dagen Wakker' is het motto voor alle activiteiten die GroenLinks vanaf zaterdag tot de verkiezingen onderneemt; van de marathon-flyeraars bij treinstations, op markten en in de wijken tot en met verkiezingsdebatten en de sprekers op het Beursplein. Bij de Wereldhavendagen onthult de partij zaterdagmiddag een metershoog GroenLinks-logo waarbij mensen op de foto kunnen. Daarnaast is GroenLinks zaterdag ook aanwezig bij het grote verkiezingsevent rondom de Laurenskerk.

‘We hebben verder een verrassingsact in petto’, zegt campagnecoördinator Peter Jan de Werk. ‘Dat zal op onverwachte plekken en op onverwachte momenten opduiken in de winkelstraten, maar meer zeg ik daar niet over.’ Vervolgens is op maandag en dinsdag het actiepandje van GroenLinks aan de Herenplaats geopend voor vragen, een kop koffie en voor het afhalen van gratis flyers, verkiezingsposters, stickers, buttons en ballonnen.

Een groot deel van de kiezers twijfelt nog over de keuze op 12 september. GroenLinks wil in de laatste vier dagen zoveel mogelijk mensen overtuigen van de noodzaak om te stemmen op een partij die Nederland groen en eerlijk uit de crisis helpt en die een volgende crisis voorkomt. ‘We zijn overal in de stad aanwezig, zichtbaar en aanspreekbaar voor alle Rotterdammers’, aldus De Werk. ‘Kiezers kunnen ons alles vragen en ze mogen ons alles vertellen dat zij willen.’