De vrijwilligers van Vogelklas Karel Schot zetten zich dagelijks in voor de dieren die binnengebracht worden bij de opvang. Door het sluiten van kleinere asielen rondom Rotterdam is de nood tot opvang bij Karel Schot alleen nog maar groter geworden. Niet alleen dieren uit Rotterdam worden bij het centrum opgevangen, maar ook dieren uit buurgemeenten. Het is daarom van belang dat niet alleen Rotterdam haar verantwoordelijkheid neemt, maar ook de buurgemeenten de provincie Zuid-Holland hun steentje bijdragen.

Door structurele hulp en ondersteuning kan de opvang zich voortzetten en kunnen de dieren opgevangen blijven worden. Het is noodzaak dat er zo snel mogelijk een oplossing komt voor het tekort wat er nu is. Raadslid Mina Morkoç: “Wij willen voorkomen dat de situatie zodanig erg wordt dat dieren moeten worden geweigerd.” Samen met andere partijen roepen we het college op om zich in te zetten voor de wildopvang.