Als het aan de Rotterdamse fractie van GroenLinks ligt mogen reizigers buiten de spits weer hun fiets meenemen in de metro. De RET heeft een algeheel fietsvervoerverbod ingesteld op de metrolijnen A, B en C vanwege de werkzaamheden op station Kralingse Zoom.

Door de bouw van een parkeergarage bij metrostation Kralingse Zoom kunnen metro’s tot en met 17 augustus bij dit station niet doorrijden. Het station is in beide rijrichtingen het eindpunt van de lijnen A, B en C en reizigers moeten overstappen als zij het station willen passeren. De RET heef besloten om gedurende de werkzaamheden geen fietsvervoer toe te staan op de lijnen A, B en C.

GroenLinks-raadslid Arno Bonte vindt dat het verbod zijn doel voorbij schiet. ‘De maatregel treft óók reizigers die bijvoorbeeld van Pernis naar het centrum van Rotterdam reizen en helemaal niet op station Kralingse Zoom komen. Daardoor worden onnodig veel reizigers gedupeerd'. Bonte heeft wethouder Baljeu gevraagd om het fietsverbod bij de RET zo snel mogelijk ongedaan te maken.