Werkgroepen

Wil je meedenken met GroenLinks Rotterdam? GroenLinksers die mee willen denken en praten over een bepaald onderwerp zijn van harte welkom bij onze werkgroepen. Onze werkgroepen ondersteunen de fractie op verschillende politieke thema’s en dragen ideeën aan over specifieke onderwerpen.

Werkgroep Groen
De werkgroep Groen komt bij elkaar om te praten en te brainstormen over groene en duurzame ideeën voor Rotterdam. Momenteel zijn we op zoek naar een voorzitter voor de werkgroep Groen. Bekijk de vacature hier.

Werkgroep Links
De werkgroep Links komt bij elkaar om te praten en te brainstormen over zorg, werk en onderwijs in Rotterdam. Stuur een mailtje naar Ad als je mee wil doen.

Werkgroep Open
De werkgroep Open komt bij elkaar om te praten en te brainstormen over kunst, cultuur en diversiteit in Rotterdam. Stuur een mailtje naar Rifai als je mee wil doen.

Werkgroep Plus
De werkgroep Plus komt bij elkaar om te praten en te brainstormen over oud(er) worden in Rotterdam en de gevolgen voor wonen, zorg, inkomen en meedoen in de samenleving. Stuur een mailtje naar Hanna als je mee wil doen.

GroenLinks Doet
Niet discussiëren maar doen! Deze werkgroep komt in actie voor verschillende thema’s, zoals milieu, armoedebestrijding of inclusiviteit. Stuur een mailtje naar Laurie als je mee wil doen.

In de werkgroepen is altijd plek voor nieuwe leden! Heb je interesse of wil je meer weten? Neem contact op met Werenfried Spit of met de voorzitter van de werkgroep van je keuze.

Activiteiten

Er staan altijd leuke en interessante activiteiten op onze agenda, zoals politieke cafés, trainingen en debatten.

Scoutingcommissie

GroenLinks Rotterdam is altijd op zoek naar (nieuw) talent, want er is veel te doen en we kunnen alle inzet en kwaliteiten gebruiken. Met alle actieve vrijwilligers maken we Rotterdam groen, sociaal en duurzaam.

Draag je GroenLinks een warm hart toe en wil je iets doen voor GroenLinks Rotterdam maar weet je nog niet goed de weg in de afdeling? Iedereen die wil meehelpen is welkom. Of je nu wil helpen flyeren bij de campagne, wil meedenken en doen in een van de werkgroepen of op een kieslijst wil staan: meld je dan aan bij scouting@groenlinksrotterdam.nl.

Ook als jezelf nog geen idee hebt wat je kunt doen. We helpen je kiezen en koppelen je aan een ervaren vrijwilliger.

Campagne

In 2023 vinden de Provinciale Statenverkiezingen en de waterschapsverkiezingen plaats. Samen met jou gaan we voor een knetterende campagne waarin we aan Rotterdammers laten zien in wat voor stad we willen leven met elkaar. Doe je mee?

Op dit moment zijn wij onder andere op zoek naar:

• Creatieve communicatievrijwilligers: vind je het leuk om mee te werken aan de online uitstraling van GroenLinks Rotterdam om te zorgen dat ons verhaal gehoord wordt? Laat dan snel van je horen.
  • Belteam: weet jij mensen te enthousiasmeren via de telefoon? Dan is dit misschien wat voor jou! Je belt leden en sympathisanten om ze te activeren voor de campagne.
  • Organisers: ben jij een creatieve denker en hou je van organiseren? We zoeken mensen voor het bedenken en coördineren van activiteiten.
  • Rotterdammers: we zijn vooral op zoek naar Rotterdammers die weten wat er leeft in de stad, die ideeën hebben over wat er anders moet en kan en mensen die samen met ons gaan knallen om er een fantastische campagne van te maken.

Wil je graag helpen met de campagne en wil je meer weten over wat er mogelijk is? Stuur dan een e-mail naar campagne@groenlinksrotterdam.nl.

Doneer

Met jouw hulp kunnen we de ambities van GroenLinks waarmaken. Een groen en duurzaam Rotterdam waar we oog hebben voor iedereen. Steun ons met een bijdrage.

Volg ons!

Je kunt GroenLinks Rotterdam volgen op FacebookInstagram en Twitter.