Lieke (1998) is sinds 2020 lid bij DWARS en is sinds juni 2020 secretaris van deze afdeling: DWARS Rotterdam-Rijnmond. Hier is ze het eerste punt van contact voor nieuwe leden, houdt de agenda bij, en is de beheerder van de social media kanalen zoals Facebook, Instagram, Twitter, WhatsApp, de nieuwsbrief, en de website.

Ze is erg geïnteresseerd in politiek, ethische vraagstukken, en het klimaat probleem. Dit is ook de reden dat ze zich heeft aangesloten bij DWARS en Groenlinks: diens standpunten passen het best bij haar visie. Voor haar is het belangrijk dat er een gezonde multiculturele samenleving is in wie iedereen zich thuis voelt, en dat er over een paar generaties nog steeds een wereld met een leefbaar klimaat bestaat.

Lieke studeert Liberal Arts & Sciences aan het Erasmus University College, met een dubbele major in Political Philosophy en Psychology, waarna ze hoopt een research master in Clinical Psychology te kunnen volgen. Afgelopen jaar is ze onderdeel geweest van het Arts & Culture Programme: een extracurriculair programma die wordt aangeboden door haar faculteit voor een groep enthousiaste en betrokken studenten. Haar hobbies zijn lezen, muziek luisteren, tekenen, series kijken, en studeren.