VOORDRACHT KANDIDATENCOMMISSIE

Jimmy heeft een lange staat van dienst binnen GroenLinks Rotterdam. Hij vertegenwoordigde GroenLinks 12 jaar in de deelgemeente Feijenoord en was daarna vier jaar burgerraadslid. In deze raadsperiode vervult hij als raadslid de portefeuilles jeugd, onderwijs, cultuur, sport, taal en gebieden. Met ruim 25 jaar werkervaring in het voortgezet speciaal onderwijs kent hij als geen ander de praktijk van onderwijs en jeugdhulp. Jimmy is een loyale, betrouwbare en integere politicus met een luisterend oor voor de verschillende betrokken partijen. Hij heeft mede door zijn inzet voor ‘Wijk aan zet’, de nieuwe vorm van wijkdemocratie, een groot netwerk opgebouwd in de stad en een belangrijke bijdrage geleverd aan democratische vernieuwing in Rotterdam.

Biografie

Zo’n 20 jaar geleden is Jimmy in Rotterdam komen wonen en sindsdien is hij ook actief voor GroenLinks Rotterdam. GroenLinks biedt wat hem betreft niet alleen oplossingen voor vandaag of morgen, maar juist ook voor over vijf, twintig en vijftig jaar’. ‘Niet alleen voor u en mij nu, maar juist ook voor onze kinderen en kleinkinderen. Daarom zet ik me graag in voor GroenLinks.’

Jimmy werkt in het voortgezet speciaal onderwijs en daar merkt hij nog te vaak dat niet ieder kind zorgeloos kan en soms mag opgroeien. ‘Rotterdam is voor iedereen: ik zie een Rotterdam voor me waarin het niet uitmaakte wie of wat je bent of waar je vandaan komt.’

‘GroenLinks geeft ook een stem aan diegene die dat niet zelf kan of mag. Aan kinderen, ouderen, de natuur. Ik sta voor een schone, eerlijke en ontspannen toekomst.