Komende zaterdag kiezen de leden van GroenLinks op het landelijk congres een nieuw partijbestuur. Rotterdammers Jeroen Postma en Rogier Elshout zijn door de kandidatencommissie voorgedragen voor een bestuurspost.

Postma is kandidaat voor de post Personeel en Organisatie. Zijn prioriteit is het stimuleren van persoonlijke en professionele groei, bijvoorbeeld door het vernieuwen en open stellen van de GroenLinks Academie voor leden én sympathisanten, het aanbieden van betere ICT, het verder ontwikkelen van P&O-instrumenten en het delen van goede voorbeelden. Hij ziet tevens een belangrijke rol weggelegd voor lokale en provinciale afdelingen, die hij de basis van de partij noemt. Als hij wordt verkozen zal hij deze functie combineren met zijn rol als voorzitter van het afdelingsbestuur van GroenLinks Rotterdam.

Elshout is momenteel al lid van het partijbestuur en wil graag door als bestuurslid Publiciteit en Campagnes. Aangezien hij geen tegenkandidaat heeft is het zeer waarschijnlijk dat hij herkozen wordt. Hij wil zich focussen op het professionaliseren van de partij en er voor zorgen dat de boodschap van GroenLinks aansluit bij de belevingswereld van mensen, door een frisse en aanstekelijke grassroots campagne te voeren.

Frans de Wuffel, de voorlaatste voorzitter van de Rotterdamse afdeling die tegenwoordig in Den Haag woont, is ook verkiesbaar voor het partijbestuur. Hij is een van de drie kandidaten waarop gestemd kan worden voor de post van voorzitter. Wilt u meer weten over de kandidaten voor de verschillende bestuursposten, kijk dan hier.