GroenLinks Rotterdam start vandaag de fotowedstrijd #Climatemoment. Doel is om te laten zien dat we onze natuur willen beschermen tegen klimaatverandering. De beste foto's worden op een speciale tentoonstelling in november getoond. Uit de inzendingen wordt de mooiste foto uit Rotterdam gekozen. Deze foto neemt GroenLinks mee naar de Klimaattop in Parijs.

Eind 2015 komen regeringsleiders bijeen om nieuwe afspraken te maken om klimaatverandering tegen te gaan. Dat doen ze in Parijs, de stad van de liefde. De liefde voor de aarde is de beste motivatie om de klimaatverandering echt aan te pakken. Want wat je lief hebt, dat wil je beschermen.

Het moment dat je verliefd werd op de aarde is jou #Climatemoment. We verzamelen foto's van deze #Climatemoment, die we via social media verspreiden en laten zien op onze website. Aan het #Climatemoment, worden persoonlijke verhalen gekoppeld. Zo kun je je motivatie laten zien waarom het belangrijk is iets aan klimaatverandering te doen. Laat zien waarom je het belangrijk vindt om de aarde te beschermen en dus klimaatverandering tegen te gaan!

Wat er op de foto staat? Denk aan een mooi natuurgebied, een groene plek in je eigen buurt, aan je elektrische auto, zonnepaneel, of een fietstocht, reizen per openbaar vervoer, je moestuin of groene dak. Wil je meedoen? Op climatemoment.nl kun je alle inzendingen bekijken en hier kun je je eigen #Climatemoment uploaden.

Update: Uit respect voor slachtoffers van de aanslagen in Parijs heeft GroenLinks de naam van campagne en hashtag veranderd van #Parismoment in #Climatemoment. Deze wijzigingen zijn ook in dit nieuwsbericht doorgevoerd.