De onvrede over de aanleg van snelweg A13/A16 groeit. Ruim 5000 mensen hebben op de actiewebsite A13A16NoWay.nl hun handtekening gezet tegen de aanleg van snelweg A13/A16. De komende dagen gaan vrijwilligers van GroenLinks de straat op om handtekeningen op te halen in Hillegersberg, Ommoord, Schiebroek en Berkel en Rodenrijs.

Vorige week presenteerde minister Melanie Schultz haar plan voor aanleg van snelweg A13/A16 ten noorden van Rotterdam. Volgens raadslid Arno Bonte van GroenLinks Rotterdam is de komst van de snelweg schadelijk voor Rotterdam. “Het is een slecht plan waarvan duizenden mensen in Ommoord, Hillegersberg en Schiebroek de dupe dreigen te worden. Voor de aanleg van de weg moet bovendien een groot deel van het populaire Lage Bergse Bos worden gekapt."

Vanavond stemt de gemeenteraad van Rotterdam over het voorstel voor aanleg van de A13/A16. Het gaat erom spannen of het voorstel een meerderheid gaat krijgen. Eerder lieten veel fracties weten niet in te zullen stemmen met het plan als de minister niet voor een goede inpassing zou zorgen. Minister Schultz heeft de gemeenteraad echter laten weten geen geld voor een betere inpassing uit te willen trekken.

GroenLinks gaat de komende dagen onder andere op de volgende plekken handtekeningen ophalen:
- Vrijdag 9 oktober 11:00-12:30 Schiebroekse markt (Rododendronplein, Schiebroek)
- Zaterdag 10 oktober 13:00-14:30 Berkelse markt (Kerkstraat, Berkel en Rodenrijs)
- Zondag 14:00-15:30 Bergse Plasloop (Weissenbruchlaan, Hillegersberg)
Wil je daarbij komen helpen? Stuur dan een email naar actie@groenlinksrotterdam.nl