Sinds deze week is de nieuwe site van DWARS Rotterdam Rijnmond online. Hierop is informatie te vinden over de acties en activiteiten die door DWARS georganiseerd worden. Bestuurslid Dieudonnée Penning is blij met de nieuwe site. ‘Het is fijn dat al onze informatie nu centraal op een punt beschikbaar is’.

DWARS Rotterdam Rijnmond is de regionale afdeling van DWARS, de jongerenpartij die aan GroenLinks gelieerd is. Zij willen niet alleen de partij verjongen, maar ook aan Rotterdam laten zien wat een leuke partij GroenLinks is. Dieudonnée: ‘Veel mensen denken bij het woord politiek vaak meteen aan saaie oude grijze mannen in suffe pakken. Gelukkig zijn bij DWARS en GroenLinks heel veel jongeren actief. Maar over het algemeen zijn jongeren in de politiek zwaar ondervertegenwoordigd. Dat willen wij veranderen.’

DWARS Rotterdam Rijnmond bestaat uit een kerngroep van actieve leden uit het Rijnmondgebied. De afgelopen maanden hebben zij onder andere actie gevoerd tegen de betutteling in Rotterdam en vrijwilligerswerk gedaan bij de Pauluskerk. Jongeren die geïnteresseerd zijn om lid te worden van DWARS Rotterdam Rijnmond zijn van harte welkom.