In de laatste vergadering van de deelraad in Delfshaven is op initiatief van GroenLinks het beheerbudget voor het Dakpark met ruim 100.000 euro verhoogd. Fractievoorzitter Stephan Leewis is blij met de grote steun voor zijn voorstel.

'De verhoging van het budget geeft een belangrijke impuls aan één van de mooiste projecten in onze deelgemeente', zegt GroenLinks-fractievoorzitter Leewis. 'Vrijwilligers uit de buurt beheren het nieuwe Dakpark en slagen er goed in om van het park een mooie en gezellige plek te maken. Met het extra geld krijgen zij de ondersteuning om hun inspanningen voort te zetten.'

Doordat de coalitie van GroenLinks en PvdA in Delfshaven het afgelopen jaar goed op de financiën heeft gelet, zijn er meer reserves opgebouwd dan nodig. De deelraad heeft daarom besloten om extra geld uit te trekken voor groen -en bewonersinitiatieven. Naast het Dakpark krijgt ook het initiatief 'Buurt bruist' extra budget om de Spangensekade op te knappen.