Henk Kamps (GroenLinks) is gekozen tot vice-voorzitter in de gebiedscommissie van Hillegersberg-Schiebroek. Laura van de Sluijs (D66) is eveneens vice-voorzitter en Jaco de Hoog (VVD) is gekozen tot voorzitter.

De partijen GroenLinks, D66 en VVD geven daarmee invulling aan het voorzitterschap van de gebiedscommissie. De combinatie heeft de steun van PvdA, CDA en SP en daarmee van een meerderheid van de leden van de gebiedscommissie.

De drie partijen hebben opgeteld 6 van de 15 zetels. Tijdens de kennismakingsbijeenkomst van de gebiedscommissie is echter afgesproken dat het aantal stemmen of zetels niet het uitgangspunt is bij het kiezen van de wijkwethouders. ‘Bij de selectie is vooral gekeken naar kwaliteit en breed draagvlak, zoals ook blijkt uit de brede steun in de commissie voor de drie kandidaten’, zegt Kamps. ‘Alle reden om hoopvol te zijn over de toekomst van de gebiedscommissie in Hillegersberg-Schiebroek.’

Kamps zat de afgelopen acht jaar al in de deelraad van Hillegersberg-Schiebroek. Ook was hij lid van de partijraad van GroenLinks. Van huis uit is Kamps jurist.