Vanaf deze week kunnen Rotterdammers op alle werkdagen bij GroenLinks binnenlopen voor een kop koffie, het ophalen van een raamposter of het doorgeven van een goed idee. De partij heeft een winkelpand aan de Oostzeedijk-Beneden 215, op een steenworp afstand van het Oostplein.

In de nieuwe winkel van GroenLinks kunnen mensen dagelijks tussen 10.00 en 17.00 uur terecht voor een goed gesprek of het ophalen van een raamposter, het verkiezingsprogramma of flyers. In het weekeinde en op vrijdag is de winkel vooralsnog onregelmatig geopend voor publiek.

GroenLinks heeft naast gratis nieuw campagnemateriaal ook bijzondere gadgets te koop, zoals een uitgebreid assortiment klassieke buttons tegen kernraketten, apartheid, werkloosheid en oorlog. ‘We hebben letterlijk de oude dozen uit ons archief opengemaakt en uitgestald’, zegt campagneleider Peter Jan de Werk. ‘Rotterdammers kunnen bij ons terecht voor historisch verkiezingsmateriaal, maar natuurlijk ook voor nieuwe GroenLinks-condooms, bumperstickers voor schone lucht of bierviltjes.’

De winkel van GroenLinks herbergt tevens een eigen tv-studiootje, een kantoor en een opslagruimte. De partij gebruikt het pand ook voor bijeenkomsten, borrels en als afspreekpunt voor campagne-activiteiten. Daarnaast is de winkel inleverpunt voor de Voedselbank. 'Rotterdammers kunnen bij ons allerlei houdbare producten inleveren', zegt De Werk. 'Wij zorgen ervoor dat het via de Voedselbank terecht komt bij mensen die het hard nodig hebben.'