GroenLinks Rotterdam geeft 2x2 kaarten weg voor de openingsvoorstelling van het nieuwe Maaspodium in het Lloydkwartier. De voorstelling ‘City of Dreams, de toekomst is nu’ biedt een volledig verzorgde groepsreis door de stad van de toekomst.

Maas theater en dans is een samenvoeging van theatergroep Max, jeugddansgezelschap Meekers en theatergroep Siberia en huisde tot voor kort in de oude bioscoopzalen van LantarenVenster aan de Gouvernestraat. Het nieuwe onderkomen is het voormalige gebouw van het O.T. Theater. ‘GroenLinks feliciteert Maas theater en dans van harte met de verhuizing naar Lloyd’, zegt raadslid Nourdin el Ouali. ‘Dit is een enorme stap voorwaarts.’

De eerste voorstelling in het nieuwe Maaspodium is een utopische, fantasievolle familievoorstelling en staat volledig in het teken van duurzaamheid. Bezoekers krijgen tijdens een spannende tocht door het theater onder meer hapjes van de toekomst voorgeschoteld: soep van vergeten groenten, insectensnacks, bloemensla, brandnetelbrood en verder nog allerlei bijzonder snoep.

‘Deze voorstelling past heel goed bij GroenLinks’, vindt El Ouali. ‘Wij zijn niet alleen de partij van de duurzame toekomst én van het nu, maar ook de hoeder van kunst en cultuur in Rotterdam. Daarom geven wij graag 2x2 kaarten weg voor de voorstelling op 4 oktober om 18.00 uur.’ Mensen die in aanmerking willen komen voor gratis kaarten kunnen tot en met 15 september een mail sturen naar groenlinks@stadhuis.rotterdam.nl. Onder de inzenders wordt geloot.