Er gebeurt veel op Rotterdam Zuid, maar niet iedereen ziet het in één oogopslag. Daar gaan de GroenLinks-fracties in de deelegementen Feijenoord, Charlois en IJsselmonde op zaterdagmiddag 23 juni verandering in brengen met de fietstocht 'DIEP OP ZUID'. Iedereen kan meedoen aan deze ontdekkingstocht.

Bewoners uit het noorden en zuiden van de stad zijn allemaal welkom om de groene routes, mooie plekjes en onverwachte perspectieven met eigen ogen te komen bekijken. De tocht begint om 11:30 uur op één van de best bewaarde geheimen van Rotterdam-Zuid: het Eiland van Brienenoord. Daarna gaat de route door IJsselmonde, Feijenoord en Charlois.

Onderweg komt de tour onder andere langs educatieve tuin de Enk, het nieuwe fietspad Drechterweide, de Zuiderparkpromenade (inclusief kinderboerderij en Heemtuin), het Zuiderpark, het Oleanderplein en de botanische tuin aan het Afrikaanderplein. Deelnemers hoeven niet het hele programma mee te doen. Er zijn aanhaakpunten waar mensen kunnen opstappen.

De route einidgt om 17:00 uur in café Rijnhaven aan de Hillelaan 32. De deelnemers kunnen daar onder het genot van een hapje en drankje  kennismaken met een aantal GroenLinks-kandidaten voor de landelijke verkiezingen op 12 september.