Bezitters van een iPhone of Android-telefoon kunnen de Rotterdamse GroenLinks-fractie voortaan op de voet volgen. GroenLinks is de eerste Rotterdamse politieke partij die een app voor smartphones en tablets lanceert. De app is vanaf deze week gratis te downloaden in de iTunes-store en de Android market.

Via de app worden smartphone-bezitters direct op de hoogte gesteld van de laatste politieke activiteiten van GroenLinks of aankomende acties. Supporters van GroenLinks kunnen zich via de app aanmelden voor campagneactiviteiten of ideeën aanleveren aan GroenLinks-politici.

Fractievoorzitter Arno Bonte denkt dat apps in de toekomst onmisbaar zijn voor politieke partijen. ‘Mensen willen graag snel op de hoogte zijn van nieuwe initiatieven en daar ook snel op kunnen reageren. Via hun telefoon blijven ze van minuut tot minuut op de hoogte van waar wij mee bezig zijn en kunnen daar desgewenst op inhaken.’

GroenLinks heeft niet de landelijke primeur van een politieke app. Dat was de GroenLinks-fractie van de provincie Brabant, die de app al gebruikte tijdens de provinciale verkiezingscampagne van 2011.

Bezoek m.groenlinksrotterdam.nl.