GroenLinks-fractievoorzitter Jolande Sap kruipt op vrijdagavond 4 november in de huid van Matthijs van Nieuwkerk. Samen met Rogier Elshout presenteert zij in het Rotterdamse grandcafé Engels een snelle talkshow met wisselende gasten.

Aan tafel gaan Rogier Elshout en Jolande Sap in gesprek over de eurocrisis. Tweede-Kamerlid Mariko Peters schuift aan om te vertellen over haar recente bezoek aan de Nederlandse politietrainingsmissie in Kunduz. Peters spreekt van ‘een prachtmissie’ en noemt haar bezoek in oktober ‘indrukwekkend’.

Sap en Elshout praten ook met Tweede Kamerlid Ineke van Gent, de Rotterdamse fractievoorzitter Arno Bonte en met Statenlid Marijke Kleijweg over hun voorstellen voor beter openbaar vervoer en fietsvoorzieningen. Met Dirk Jan Swaay van de Stichting Zero Emissie Busvervoer en Tim Kreukniet van de branchevereniging voor elektrisch vervoer (DOET) spreken zij over de doorbraak van elektrisch rijden.

Deze speciale editie van ‘De Wereld Draait Door’ eindigt met een vragenvuur vanuit het publiek aan Jolande Sap. De ‘uitzending’ begint om 19.00 uur en is in de Soosclub van grandcafé Engels op het Stationsplein 45 in Rotterdam.