GroenLinks stond zondag 20 februari met een standje op het Groene Vingers Festival. De partij liet daar zien hoe bewoners door guerrilla gardening de eigen woongeving kunnen opfleuren. Guerrilla gardening komt uit Australië en is met succes door GroenLinks naar Nederland gehaald.

Het Groene Vingers Festival is dit jaar voor het eerst georganiseerd in Rotterdam en biedt een veelzijdig programma. Naast presentaties en kennismakingsstandjes van diverse groene organisaties uit Rotterdam, waren er ook biologische hapjes en drankjes, gratis vogel-, vleermuis- en vlinderkastjes, gratis zaadjes om zelf aan de slag te gaan, ikunst om te bewonderen en konden bezoekers leren om een eigen minituin aan te leggen.

GroenLinks deelde vele tientallen planten uit aan mensen die hun straat willen opfleuren met een geveltuin of een groene boomcirkel. Ook de zakjes bloemenzaad waren erg in trek. Het Festival is bezocht door vwele honderden bezoekers.