Derk van Mameren, eigenaar en initiatiefnemer van energiebesparingswinkel Watt Nou heeft vandaag een groen lintje ontvangen uit handen van GroenLinks-fractievoorzitter Arno Bonte. De duurzame ondernemer aan de Nieuwe Binnenweg stak volgens Bonte met kop en schouders uit boven 10 genomineerde groene Rotterdamse initiatieven.

Vorig jaar augustus opende Watt Nou haar deuren aan de Nieuwe Binnenweg. De winkel heeft een ruim assortiment aan energiezuinige producten; van allerhande spaarlampen tot speelgoedauto's op zonne-energie. Je kunt er ook een energiesadvies laten opstellen om je woning zuiniger te maken. Bonte: 'Klanten krijgen binnen een paar uur een kant en klaar plan om het energiegesbruik drastisch terug te dringen, zonder dat het comfort van de woning erop achteruit gaat. Een gemiddeld huishouden bespaart daarmee al gauw zo'n 100 euro op de energierekening.'

Eigenaar Derk vam Mameren ontving het groene lintje tijdens de GroenLinks-campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen op het Binnenwegplein. Bonte roemde daar het initiatief van Van Mameren als 'slim ondernemerschap, gecombineerd met maatschappelijke relevantie'.

GroenLinks Rotterdam kent elk jaar een groen lintje toe aan een vernieuwend groen initiatief. Eerder reikte GroenLinks groene lintjes uit aan oud-burgemeester Ivo Opstelten voor zijn inspanningen voor het Rotterdam Climate Initiative, aan de Bomenridders voor het succesvol beschermen van bomen in Rotterdam en aan MilieuDivers, het programma van het Rotterdams Milieucentrum om jongeren en migranten op een aansprekende manier bij natuur en milieu te betrekken. Ook de Britse klimaat-activist Chris Keene kreeg een groen lintje voor zijn inspanningen om een succes te maken van de klimaattop in Kopenhagen.

Ga hier naar de website van Watt Nou