De Rotterdamse burgemeester Ahmed Abouteleb heeft woensdagmiddag van GroenLinks-fractievoorzitter Arno Bonte een bloemlezing ontvangen uit ruim duizend meldingen die zijn binnengekomen op de website politieknuppel.nl. In de bloemlezing zijn ervaringen van Rotterdammers te lezen met politiegeweld en restrictieve veiligheidsmaatregelen bij evenementen.

Woensdagavond houdt de Rotterdamse gemeenteraad op initiatief van GroenLinks een hoorzitting over het recent ingezette zerotolerancebeleid in de stad. Daar komen sprekers namens evenementenorganisatoren, horecaondernemers en politiebonden aan het woord. Met de bloemlezing wil Bonte ook de ervaringen van individuele burgers zichtbaar maken. 'Ik hoop dat de hoorzitting en de bloemlezing er toe leiden dat de burgemeester een streep zet door het beleid van repressie en betutteling. De politie is er om relschoppers aan te pakken, maar goedwillende burgers moeten met rust worden gelaten.'

Bekijk hier een video van het NOS Journaal over de hoorzitting en de overhandiging van de bloemlezing.