GroenLinks-lijsttrekker Femke Halsema voerde zondag 30 mei campagne op het Dunya Festival in Rotterdam. Ze deelde flyers uit en ging in gesprek met kiezers. Ook de drie Rotterdamse kandidaten voor de Tweede Kamerverkiezingen waren van de partij, waaronder ex-wethouder Rik Grashoff.

Naast het voeren van gesprekken konden festivalbezoekers bij de stand van GroenLinks ook het Toekomst-spel spelen. GroenLinks haalde daarnaast vele honderden handtekeningen op voor leuke evenementen in Rotterdam zónder overdreven politieoptreden. Bij de partij komen de laatste weken veel klachten binnen van onschuldige inwoners die hardhandig worden geconfronteerd met het zerotolerancebeleid van de politie. Burgemeester Aboutaleb bracht zondag in eigen persoon een bezoek aan de kraam van GroenLinks om in gesprek te gaan over diens harde aanpak.

Dunya had dit jaar te lijden onder hevige regenbuien. Femke Halsema maakte daarom veelvuldig gebruik van een GroenLinks-paraplu om droog te blijven. De lijsttrekker van GroenLinks komt op maandag 7 juni weer naar Rotterdam voor het nationale lijsttrekkersdebat op de Erasmus Universiteit. Dit debat wordt live uitgezonden door het actualiteitenprogramma Eén Vandaag.

Foto's: Jan Willem Mulder