Op woensdag 3 maart zijn de raadsverkiezingen. GroenLinks staat er in de peilingen goed voor en wil na de verkiezingen Rotterdam weer besturen. ,,We willen niet terug naar de diepvriesperiode met Leefbaar Rotterdam, toen mensen tegen elkaar werden opgezet", zegt lijsttrekker Arno Bonte. ,,Rotterdam heeft een links stadsbestuur nodig."

Groenlinks wil van Rotterdam een schone, groene, veilige en sociale wereldstad maken. Arno Bonte: ,,De afgelopen vier jaar hebben we een heel goede start gemaakt. De wijken zijn veiliger geworden en ook sociaal gezien staat de stad er goed voor, ondanks de recessie. GroenLinks heeft er ook voor gezorgd dat Rotterdam de uitstoot van broeikasgassen terugdringt, dat meiden in de stad een eigen plek hebben, dat bewoners goede ideeën kunnen uitvoeren, dat er meer fietspaden zijn bijgekomen en dat de tram in Blijdorp weer terug is, om maar een greep te noemen."

GroenLinks wil graag verder besturen, in de stad en in de deelgemeenten. ,,Het gaat goed met GroenLinks. We zijn een stabiele factor in het stadsbestuur en in de deelgemeentren. Wij laten zien dat we een duurzame en sociale koers heel goed kunnen combineren met bestuursverantwoordelijkheid", zegt Bonte. ,,We verwachten ons zetelaantal te verdubbelen, zodat GroenLinks na de verkiezingen nog krachtiger terug komt in Rotterdam."