GroenLinks dient vandaag tijdens de begrotingsbehandeling een motie in om Jeugdtheater Hofplein te helpen. Fractievoorzitter Anneke Verwijs roept het college op om met het Jeugdtheater in gesprek te gaan over de financiële sores en daarmee de activiteiten van het theater te garanderen. De motie wordt mede ondersteund door PvdA, CDA en VVD.

Jeugdtheater Hofplein verzorgt theaterlessen en bereikt daarmee kinderen en jongeren die normaal gesproken niet zo snel met theater, kunst en cultuur in aanraking komen. “Door de lage lonen is het verloop onder het personeel hoog. Hierdoor is het onzeker of de activiteiten ook in de toekomst nog kunnen worden aangeboden. Dat is onacceptabel” aldus Verwijs.

GroenLinks gelooft dat de culturele ontwikkeling van jongeren een belangrijke bijdrage levert aan hun welzijn. Het is volgens Verwijs aan het college om het Jeugdtheater de helpende hand te bieden en in overleg te gaan over mogelijkheden om tot een oplossing te komen voor de problemen.