GroenLinks Rotterdam heeft een nieuw bestuur. De leden zijn vanavond akkoord gegaan met de installatie van de kersverse bestuursleden. Frans de Wuffel is de nieuwe voorzitter.

Het nieuwe bestuur is geworven door interim-voorzitter Flora van Egdom. Het vorige bestuur moest aftreden na een kritisch rapport van GroenLinks-prominent Wim de Boer over het aftreden van wethouder Orhan Kaya, in de zomer van 2008.

De nieuwe voorzitter ziet het als een uitdaging om de afdeling weer op poten te zetten. Frans de Wuffel: ,,Het nieuwe bestuur gaat ervoor zorgen dat de leden gezien en gehoord worden door hen te betrekken bij actuele politieke onderwerpen die in de stad spelen. We willen ook de actieve achterban verder verbreden en ervoor zorgen dat het debat op het scherpst van de snede maar in een ontspannen sfeer en met respect voor elkaar gevoerd wordt."

De overige bestuursleden zijn Ben Lindeman (vice-voorzitter), Werenfried Spit (secretaris), Wim Leeuwis (penningmeester), Bea Oomens (bestuurslid organisatie en communicatie) en Arthur Edwards (bestuurslid werving, selectie en scholing). Fractievoorzitter Anneke Verwijs is blij met de nieuwe ploeg. ,,Tijdens de zoektocht naar een nieuw bestuur heeft GroenLinks de afgelopen periode veel bereikt voor de mensen in de stad, maar het is ook belangrijk dat onze afdeling goed wordt bestuurd en de GroenLinks achterban een actieve rol kan vervullen. Het nieuwe bestuur bestaat uit toppers met veel ervaring en tegelijk met een frisse blik op de Rotterdamse politiek en dat is precies wat we nodig hebben."