Het is nog lang niet zeker of Bavaria City Racing, de formule-1 race in het centrum van Rotterdam, de komende drie jaar zal plaatsvinden. Het college neemt pas een besluit na de herijking van het evenementenbeleid, in mei.

Deze week bracht de organisator en de sponsor het nieuws naar buiten dat de race door het centrum van de stad de komende drie jaar doorgaat. GroenLinks is tegenstander van de autorace en wil liever duurzame evenementen aan de stad binden. Raadslid Arno Bonte wilde van de wethouder weten waarom de gemeenteraad niet is gekend in het besluit om drie jaar langer door te gaan.

Arno Bonte: ,,Dat bleek gelukkig niet het geval. De vergunningen zijn niet afgegeven en pas nadat we het evenementenbeleid hebben vastgesteld, kan worden getoetst of de race daaraan nog voldoet. Wat ons betreft wordt Rotterdam een duurzame evenementenstad en daarin is geen plek voor straat- of airraces.”