Op 13 november keerde Daan de Leeuw (43) voor GroenLinks terug in deelgemeenteraad Noord. De Leeuw vervangt René Segers die uit Noord verhuist en daarom de deelraad moest verlaten.

Het nieuwe raadslid is goed bekend met de deelgemeente. Van 1991 tot 2002 vertegenwoordigde hij GroenLinks ook al. In die tijd hield hij zich vooral bezig met de buitenruimte. Hij legde in die periode twee initiatiefvoorstellen aan de raad voor, die beide werden aangenomen. Van 2002 tot 2006 was hij voorzitter van een bezwaarschriftencommissie.

De Leeuw is werkzaam als leraar in het VMBO in Rotterdam waar hij ook lid is van de MR. Verder doet hij vrijwilligerswerk voor de huiswerkklas van het SAJ en de voorlichtingsgroep van het COC. Ook is hij initiatiefnemer voor de lerarengroep van het COC. In het verleden was hij afdelingsbestuurder van GroenLinks-Rotterdam. Tegenwoordig maakt hij deel uit van de Partijraad van GroenLinks.