GroenLinks wil dat de gemeente Rotterdam per direct stopt met het wegknippen van fietsen bij het Centraal Station. Volgens raadslid Arno Bonte komt het vaak voor dat de fietsenstalling vol is en dat fietsers hun fiets buiten het officiële gedeelte neerzetten. Die fietsen worden door de gemeente soms weggeknipt.

Het beleid is volgens Bonte in strijd met een rechterlijke uitspraak van twee jaar geleden. De rechter bepaalde toen dat de gemeente fietsen niet weg mag halen wanneer zij niet voor voldoende stallingsmogelijkheden kan zorgen, mits de fietsen niet hinderlijk geparkeerd staan.

Volgens Bonte is er van hinder of gevaar voor de bouwwerkzaamheden of voor passerende reizigers geen sprake. 'De meeste fietsen staan netjes op een rij of tegen palen geparkeerd.' GroenLinks pleit voor een uitbreiding van de officiële fietsparkeerplaatsen. 'Zolang dat niet is gebeurd moet de gemeente stoppen met het wegknippen van fietsen.'