Vandaag wordt door het dagelijks bestuur van deelgemeente Overschie een overeenkomst getekend voor het herhuisvesten van de 40 herten uit het hertenkamp aan de Terletweg. GroenLinks is blij dat er dankzij alle publiciteit over het lot van de herten, een nieuwe plek voor de dieren is gevonden.

GroenLinks zette de discussie vorige week op de agenda, nadat het deelgemeentebestuur van Overschie had aangegeven de herten niet te willen verplaatsen. Voor GroenLinks was dat onacceptabel, omdat dat zou betekenen dat de herten zouden moeten worden afgemaakt.

Annemarie van den Broek van GroenLinks Overschie is tevreden: “Dit is de reden dat wij de publiciteit gezocht hebben, wij geloofden niet dat er nergens plek was voor de dieren. En dat klopt, want wij hebben tientallen brieven gekregen van mensen die spontaan een stuk land aanboden voor deze herten.”

Ook raadslid Arno Bonte, die de kwestie in de gemeenteraad aankaartte, is blij dat er een oplossing is gevonden: “Grote bouwprojecten zoals Park Zestienhoven gaan vaak ten koste van de natuur, en in dit geval van dieren. Wij proberen die schade te voorkomen, en dit keer is dat gelukt.”