GroenLinks vindt museum Boijmans en de collectie van grote waarde voor de stad. In de vorige raadsperiode stemde GroenLinks daarom voor een grondige renovatie. Nu wordt er gevraagd om extra budget, waarvoor een goede en grondige onderbouwing nodig is. Raadslid Astrid Kockelkoren heeft twee voorstellen gedaan om die onderbouwing te verbeteren en een duurzame toekomst voor het museum te garanderen.

Met het eerste voorstel vragen we de wethouder om te zorgen voor een plan waarin de kosten en opbrengsten in evenwicht worden gebracht, bijvoorbeeld door te streven naar meer bezoekers. Met ons tweede voorstel maken we duidelijk dat de raad op een later moment definitief besluit over de verbouwing. Dat kan wat ons betreft namelijk pas als het definitieve ontwerp bekend is. Mocht de raad toch niet akkoord zijn met het ontwerp, dan wordt de investering ook niet gedaan. Beide voorstellen zijn met een ruime meerderheid aangenomen.

Met deze aanpassingen heeft GroenLinks vertrouwen dat museum Boijmans-van Beuningen met dit voorstel een mooie toekomst tegemoet gaat. Wij kunnen in ieder geval niet wachten tot de prachtige collectie weer te bewonderen is.