Vrijwilligersactiviteiten

GroenLinks Rotterdam vindt het belangrijk dat Rotterdammers en Rotterdamse organisaties helpen de stad beter te maken. We ondersteunen activiteiten die we belangrijk vinden vanuit de politiek, maar willen ook praktisch bijdragen.

Daarom willen we enkele malen per jaar concreet de handen uit de mouwen gaan steken bij een maatschappelijke organisatie die we een warm hart toedragen. Op deze manier versterken we ook de verbinding tussen de partij en de stad. GroenLinks Doet!

We vragen

De coördinator is ervoor verantwoordelijk dat enkele malen per jaar een vrijwilligersactiviteit plaatsvindt waar GroenLinks-leden een maatschappelijke organisatie in de stad praktisch ondersteunen. De coördinatoren leggen contacten in de stad met de organisatie waar we op bezoek gaan, werven leden om mee te helpen, en leggen de verbinding met de politieke en campagne-agenda.

Belangrijk is dat je het leuk vindt te organiseren en te verbinden. Je vindt het leuk contacten te leggen, kunt plannen en overzicht houden. Je bent in staat mensen te enthousiasmeren.

GroenLinks houdt van diversiteit. Het maakt niet uit waar je bent geboren, wat je huidskleur is, waar je in gelooft of van wie je houdt. We zijn vooral nieuwsgierig naar jouw motivatie om onze beweging en ons team te versterken.

Tijdsbesteding: we verwachten dat deze taak ongeveer vier uur per maand kost.

We bieden

Alle functies binnen de afdeling worden op vrijwillige basis uitgevoerd. Als coördinator van maatschapelijke vrijwilligersbijdragen help je mee met de opbouw van de GroenLinks-beweging en met de verbinding met andere organisaties. Je leert de partij en de stad beter kennen. Daarnaast biedt GroenLinks Rotterdam actieve leden regelmatig gratis trainingen aan.

Heb je interesse of wil je meer weten om te bepalen of deze functie bij je past? Of wil je weten hoe je op een andere manier aan de afdeling kunt bijdragen?
Neem contact op met Werenfried Spit  (voorzitter@groenlinksrotterdam.nl).

Wil je reageren: stuur een motivatiebrief en cv naar bestuur@groenlinksrotterdam.nl.