We stelden hier destijds al schriftelijke vragen over aan de wethouder, deze liet weten dat er twee onderzoeken zouden worden gestart. Vorige week stond in het nieuws dat er ineens rigoureuze stappen worden gezet, de school wordt overgenomen door een andere scholenkoepel (PCBO) en na de zomer wordt al het personeel plus de directie vervangen.

Raadslid Larissa Vlieger schrok zich rot en vond het tijd om opheldering bij de wethouder te vragen. Om aandacht te vragen voor de ernst van de situatie heeft ze een debat voor de acualiteitenraad aangevraagd.

Tijdens dit debat stelde Vlieger vragen over de stand van zaken van de onderzoeken (en de mogelijke voorbarigheid voor deze beslissing), de voortgang van de eerder ingezette acties en wat we hiervan leren voor de toekomst.

GroenLinks staat voor goed onderwijs en een veilige schoolomgeving voor alle kinderen. Daarom vinden we het belangrijk dat de situatie op de Van Brienenoordschool snel, maar vooral goed, wordt opgelost. Ook als de situatie onhoudbaar is en er rigoureuze stappen genomen moeten worden mag het recht op onderwijs van de kinderen in Oud-IJsselmonde niet op de tocht komen te staan. Kinderen en hun ouders moeten met een gerust hart de zomervakantie kunnen beginnen over een paar weken, het is dus enorm belangrijk dat er voordat deze begint duidelijkheid is over hoe het volgende schooljaar eruit gaat zien!