WIE ZIJN WIJ?

GroenLinks is een actieve partij: vrijwilligers zijn de kern van onze beweging. De afdeling Rotterdam bestaat uit ruim 1200 leden. GroenLinks Rotterdam heeft 5 raadszetels in de gemeenteraad en 16 zetels in de verschillende wijkraden.

Het bestuur van GroenLinks Rotterdam is verantwoordelijk voor het dagelijks reilen en zeilen van de afdeling. De belangrijkste taken zijn het stimuleren en bevorderen van ledenparticipatie, het zorgen voor een financieel gezonde afdeling, het schrijven van een verkiezingsprogramma, het opstellen van kieslijsten, het voeren van campagnes en het ondersteunen van de GroenLinks-vertegenwoordigers in de gemeenteraad en de gebiedscommissies. Het bestuur bestaat uit dit moment uit 7 leden, verdeeld over verschillende portefeuilles. Er wordt veel samengewerkt, ongeveer een keer per maand vergaderd en we zien elkaar veel op de verschillende activiteiten binnen de afdeling.

WAT GA JE DOEN

• Je trekt de kar bij het scouten van talent en de selectie van  van (nieuwe) politici en bestuurders;
  • Je bent  zeer betrokken bij het ondersteunen van de politiek vertegenwoordigers, bijvoorbeeld door de doorontwikkeling van Academie010, en de functioneringscommissie;
  • Je ontwikkelt beleid nieuw en divers talent aan GroenLinks te binden;
  • Je zorgt voor de opdracht en de aanstelling van de functionerings-, scouting- en kandidatencommissies. Je bent lid van die commissies en zorgt zo ook voor de verbinding tussen commissies en bestuur.

WIE JIJ BENT

• Je bent (enigszins) bekend is met het politiek bestel binnen de gemeente Rotterdam;
  • Je hebt zin om een bijdrage te leveren aan onder het verder professionaliseren en verbreden van de afdeling;
  • Je hebt volop ideeën, bent initiatiefrijk en neemt de verantwoordelijkheid voor de taken binnen je eigen portefeuille;
  • Het hebben van kennis en ervaring met organisatieontwikkeling en diverse aspecten van personeelsbeleid, met sterke aandacht voor training en ontwikkeling is een hele sterke pre;
  • Je bent ongeveer elke vier weken aanwezig bij de bestuursvergadering en in overleg met collega-bestuursleden bij andere relevante bijeenkomsten zoals landelijke congressen, provinciale bijeenkomsten of bijeenkomsten van organisaties in de stad.

TIJDSBESTEDING

De tijdsbesteding is ongeveer 4 uur in de week. Tijdens en in directe voorbereiding op de verkiezingen is dat meer. De meeste bijeenkomsten vinden ’s avonds of in het weekend plaats.

WAT BIEDEN WIJ?

Bestuursleden worden voor 2 jaar (via de ALV) benoemd en de functie is op vrijwillige basis. Je hebt je eigen portefeuille, maar denkt mee over alle onderwerpen die de vereniging aangaan. Het afdelingsbestuur van GroenLinks Rotterdam is een uitdagende plek. In twee jaar tijd leer je veel over de partij en heb je invloed op de koers van de afdeling. Het is bovendien een ideale functie om persoonlijke vaardigheden te ontwikkelen en veel mensen te leren kennen.

SOLLICITEREN

Heb je interesse of wil je meer weten over deze functie? Neem contact op met de het zittend bestuurslid Politiek Personeelsbeleid Fleur Aalbrecht (fleur.aalbrecht@groenlinks.nl of 06-36271228) Direct reageren? Stuur je motivatiebrief en cv naar bestuur@groenlinksrotterdam.nl. Graag ontvangen we je reactie uiterlijk 5 juni.

De sollicitatieprocedure voor bestuursleden is als volgt: na jouw reactie zal een gesprek plaatsvinden met de interne kandidatencommissie. Zij kijken in dit gesprek naar geschiktheid en integriteit en bepalen dan of jij wordt voorgedragen aan de ALV. De ALV benoemt vervolgens de bestuursleden. Voor het gesprek neemt deze commissie je mee in de precieze werkwijze.

We streven naar een zo divers mogelijk samengesteld team. GroenLinks staat voor gelijkwaardigheid en streeft ernaar een inclusieve en diverse beweging te zijn. Jouw unieke perspectief is waardevol. We zijn benieuwd naar je persoonlijke motivatie, kwaliteiten en ervaring. Wij moedigen iedereen die zich in het functieprofiel herkent aan om te solliciteren.