Bülent Ünlü is sinds 2001 door een ongeluk rolstoelgebonden, daarvoor heeft hij gewerkt als docent. Met veel plezier woont Bülent met zijn zoon in het centrum van Rotterdam. Hij is jarenlang ondernemer geweest en heeft met een breed netwerk veel kennis opgedaan, zowel in Rotterdam als in Den Haag. Sinds 2002 is Bülent lid van GroenLinks. Daarnaast was hij in de periode 2018-2022 lid van de Gebiedscommissie Rotterdam Centrum.

Bülent is een waardevolle GroenLinkser die politiek bedrijft door dicht bij zichzelf en de mensen te blijven. Hij wordt gedreven door zijn strijd om obstakels voor mensen met een lichamelijke beperking weg te nemen. Zowel in het fysieke domein, maar ook door anderen te inspireren. Hij neemt daarmee praktische ervaring mee in het behalen van politieke resultaten. Bülent is loyaal aan zijn idealen, wat hem betrouwbaar maakt in de Turks-Nederlandse en Koerdisch-Nederlandse gemeenschap.

Volgens Bülent zijn leden ongetwijfeld essentieel voor een politiek partij. Als bestuurslid levert hij graag actief zijn bijdragen aan een groeiend ledenbestand van GroenLinks Rotterdam. Zijn doel voor de komende periode is om samen met de andere bestuursleden activiteiten te organiseren en dat er meer leden actief kunnen worden en dat er meer mensen lid worden van GroenLinks. Wanneer je als lid naar activiteiten van GroenLinks komt, leer je veel ideologisch gelijkgestemden kennen. Bülent is sociaal ingesteld en haalt veel energie en inspiratie uit deze ontmoetingen. Hij vindt zelf samen aan een beweging bouwen is ontzettend leuk. Bülent maakt zichzelf hard voor een GroenLinks waar iedereen welkom is en iedereen zich ook welkom voelt. Hij ziet GroenLinks Rotterdam niet alleen als een politieke partij, maar ook als een vereniging waar de leden elkaar kunnen ontmoeten, samen workshops en lezingen kunnen volgen en met elkaar in gesprek kunnen gaan.

Bülent heeft een groene visie en kijk vanuit een ander perspectief naar ledenbindingen. Toegankelijkheid, gelijkwaardigheid  een sociaal, een open en eerlijke samenleving met alle diversiteiten waar mensen centraal staan en waar mensen elkaar respecteren zijn voor hem zeer belangrijk! Daar heeft Bülent met zijn ervaringen, brede netwerk en een sterk verantwoordelijkheidsgevoel ontzettend veel zin in.