Sluit je aan

Kom ook op 13 september naar de demo in Rotterdam om je hardop uit te spreken tegen het dubbele moraal jegens vluchtelingen. Asielzoekers worden verschillend behandeld op basis van hun afkomst en huidskleur. Dat is racisme en vreemdelingenhaat. Het is racisme en vreemdelingenhaat dat terwijl sommige vluchtelingen op het treinstation worden ontvangen met welkomstborden, 300 mensen buiten het overvolle asielzoekerscentrum Ter Apel in de regen moeten slapen, gefouilleerd moeten worden en op stoelen of op de grond moeten slapen. Zelfs zonder medische hulp en zorg. Het verschil is hun kleur en herkomst.

GroenLinks wil dat iedereen zich veilig en thuis voelt in Rotterdam. Wij zien onze stad als thuishaven voor ieder mens op deze wereld en reiken de hand toe naar iedereen die hier aan mee wil bouwen. Wij zeggen nee tegen discriminatie en racisme.

Aan de demonstraties liggen acht eisen van het AVC ten grondslag: “1. Safe entry at European borders, 2. Permanent shelter for all, 3. Family reunification must stay, 4. End deportation, 5. Guarantee asylum to stateless, 6. General pardon, 7 Children pardon, 8. Raise income of asylumseekers”.