VOORDRACHT KANDIDATENCOMMISSIE

Laurie is in korte tijd een bekend gezicht geworden binnen GroenLinks Rotterdam. We kennen haar als coördinator en inspirator van GroenLinks Doet! waar ze samen met leden en niet-leden maatschappelijke en groene acties organiseert in de stad. Naast haar professionele werk als beleidsmedewerker maakt ze zich als vrijwilliger sterk voor het tegengaan van psychische problemen en eenzaamheid. Laurie is een talentvolle en empathische verbinder die samen met Rotterdammers de stad groener en socialer wil maken.

Biografie

Sinds 2016 woont Laurie in Rotterdam. Ze werkte lange tijd bij de Erasmus Universiteit in verschillende rollen: van docent tot beleidsmedewerker. Als historicus heeft zij een passie voor geschiedenis en de herdenkingscultuur rondom de Tweede Wereldoorlog. Nu is haar focus vooral op het heden komen te liggen en zet zij zich in voor verschillende maatschappelijke kwesties in Rotterdam. Dit doet zij vooral in haar rol als coördinator van GroenLinks Doet! in Rotterdam en als vrijwilliger bij de Luisterlijn. Hierin heeft zij een grote drive om verschillende groepen mensen te helpen die kampen met psychologische problemen en eenzaamheid. Zij biedt ze een luisterend oor en verwijst ze naar de juiste instanties voor hulp. Daarnaast organiseert zij verschillende acties om Rotterdam te vergroenen en schoner te maken, zoals clean-ups met Zwerfie Rotterdam.

Ook in haar huidige baan als beleidsadviseur educatie en zorg bij de BAR-organisatie kan zij zich op verschillende maatschappelijke fronten, zoals bibliotheek, laaggeletterdheid/basisvaardigheden, anti-discriminatie, vroegtijdige schoolverlaten en volksgezondheid (Barendrecht) inzetten om het leven beter te maken voor mensen uit Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk.  Een aantal beleidsterreinen zijn verbonden met de gemeente Rotterdam, waardoor ze deze ervaring goed mee kan nemen als raadslid.