Raadslid Astrid Kockelkoren: ‘Wij zijn enorm blij dat dat dit natuurgebied na 25 jaar plannen maken er nu eindelijk komt. Zodat iedereen kan genieten van een open groene polder waar je kunt wandelen en fietsen maar ook dieren de ruimte krijgen. Ook wordt direct de biodiversiteit versterkt.’

130 hectare landbouwgrond wordt straks omgevormd tot beschermd natuurgebied. Waarvan 30 hectare natuurbegraven waarmee de natuurontwikkeling financieel wordt mogelijk gemaakt. Samen met het Staelduinse bos ontstaat een natuurgebied van 250 hectare. Het nieuwe natuurgebied biedt de kans een groene verbindingszone aan te leggen met 11 kilometer wandelpad en 4 kilometer voetpad. Een plek om te wandelen, van de natuur kan genieten en ook een plek van bezinning. Plekken die we niet zoveel hebben in de omgeving van Rotterdam.

Wil je meer weten over dit nieuwe natuurgebied? Lees meer op de website van Het Zuid-Hollands Landschap.