Kockelkoren: ‘GroenLinks wil bewoners met groene vingers en eigen initiatief ondersteunen. Deze parken zijn van enorme bewezen waarde voor de buurt en de wijk. Met hun groene maar ook sociale karakter staan ze voor verbinding in de stad.’

De activiteiten van het Hefpark, het Dakpark en de Dakakker hebben een grote reikwijdte en bereik, van groenonderhoud en beheer, educatie, ontmoetingsplek, werkplaats voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt en het schoon en veilig houden van hun omgeving. Hoewel de waarde van deze parken voor de stad vaststaat, is het niet altijd vanzelfsprekend dat er budget voor wordt vrijgemaakt. GroenLinks wil daar verandering in brengen.

In het kader van het programma ‘Koers van de Stad’ dient GroenLinks een voorstel in om een donatie te doen van €112.500 aan deze drie grote groene en sociale initiatieven die hun waarde voor de stad reeds hebben bewezen. Voor de Stichting Dakpark, de Stichting Hefpark en de Dakakker elk €37.500,- om verder door te kunnen groeien.