Het politiek café van dinsdag 1 juni 20:00 uur zal gaan over hoe we van Rotterdam een gezondere stad kunnen maken.

Gezondheid hangt samen met vele factoren. Goede zorg is hier maar één van. Voor een goede gezondheid zijn een zinvolle dagbesteding, een goed sociaal netwerk, schone lucht, een groene leefomgeving en een gezonde leefstijl minstens even belangrijk. Hoe zorgen we er als stad voor dat elke Rotterdammert in de meest gezonde omstandigheden kan leven? Hoe geven we Rotterdammers een duwtje in de gezonde richting?

We zijn benieuwd naar jouw mening en inbreng en daarom organiseren we een interactieve avond om erachter te komen hoe jij de gezonde stad voor je ziet. Een deel van de avond zal gevuld worden door het bespreken van prikkelende stellingen die vervolgens in kleine groepjes zullen worden uitgewerkt. De uitwerking kan zomaar eens een zin zijn die de eerste versie van het programma haalt! Het tweede deel van het politiek café gaan we aan de slag met verschillende dilemma’s, waarover meer op de avond zelf.

Heb jij je nog niet aangemeld en lijkt het je leuk om hierbij te zijn? Meld je dan snel aan via deze link!

Kun je er dinsdag niet bij zijn, maar lijkt het je wel leuk om een ander politiek café bij te wonen? Op 22 juni gaan we in gesprek over het thema ‘fijn huis, fijne buurt’.