Voormalig GroenLinks-deelraadslid Farid Darkaoui heeft op 16 november uit handen van burgemeester Aboutaleb de Hans Horsting-prijs in ontvangst genomen. De prijs wordt eens per twee jaar toegekend aan een Rotterdammer die op maatschappelijk gebied een grote bijdrage levert.

Darkaoui zat tussen 2002 en 2006 voor GroenLinks in de deelraad van Delfshaven. Hij is directeur van een adviesbureau, begeleidt en coacht ondernemers en hij bekleedt bestuursfuncties bij Stichting Hef Groep, Stichting Lokaal, Business Club BMDE, PRIO (Platform Intercultureel Ondernemerschap) en Loket Internationale Stages.

Farid Darkaoui krijgt de Hans Horsting-prijs onder meer vanwege de oprichting van de eerste Nederlands-Marokkaanse scoutingclub, voor het oprichten van een interculturele businessclub en voor zijn vele andere activiteiten die een bijdrage leveren aan de Rotterdamse samenleving. De prijs bestaat uit een sculptuur van kunstenaar George Belzer, een geldbedrag van 2.500 euro (te besteden aan een goed doel), een culinaire vaartocht en een gefilmd portret.