De RET moet de tramhalte bij het Franciscus Ziekenhuis nog vóór de kerst geschikt maken voor mensen in een rolstoel. Dat vindt GroenLinks. Het vervoerbedrijf heeft twee jaar geleden 2,5 miljoen euro gekregen om een nieuwe tramhalte te bouwen bij het ziekenhuis, maar heeft nog steeds niets gedaan.

De tramhalte is nu niet toegankelijk voor mensen in een rolstoel. De perrons zijn niet hoog genoeg en twee hekjes met een krappe doorgang zorgen ervoor dat rolstoelers één van de perrons niet kunnen bereiken. Het ziekenhuis is daardoor voor minder validen onbereikbaar met de tram. ,,Onbegrijpelijk, zegt raadslid Arno Bonte, "juist een halte bij een ziekenhuis moet op en top in orde zijn."

GroenLinks trok een half jaar geleden al aan de bel. Toen beloofde de RET dat het perron uiterlijk in oktober zou worden verhoogd en een oprit zouden krijgen voor rolstoelen. ,,Sindsdien is er geen tegel verlegd. Terwijl het hier gaat om een Tramplushalte. Dat betekent dat mensen gelijkvloers moeten kunnen instappen."

Bonte wil donderdag in debat met wethouder Hans Vervat over het nalatige gedrag van de RET. ,,Ik wil van hem de keiharde garantie dat de tramhalte bij het Franciscus voor de kerst toegankelijk wordt gemaakt voor rolstoelers. Deze keer mag het niet blijven bij loze beloften!"

Lees ook:

'Instappen tram bij ziekenhuis is onmogelijk'